Isa-tou Corr

Begin 2017: Isa-tou heeft haar beroepsstudie aan de A.M.G. Memorial School afgesloten en studeert niet verder.

In sponsoring: september 2007 (Foto 2011) uit sponsoring 2017

oktober 2017: Isa-tou is klaar met studeren. Doordat haar papieren niet in orde waren van de vorige school, zonder haar schuld, kan ze niet naar een andere school. Het is erg spijtig dat het zo gelopen is. We wensen haar veel succes en komen de familie zeker nog eens bezoeken in de toekomst.

Oktober 2016: Als we bij het gezin Corr op bezoek gaan is Isa-tou nog niet thuis. Maar even later stormt ze al binnen en begint meteen geanimeerd te vertellen over haar afstudeer resultaten. Heel vervelend! Want geen enkel student, die afgestudeerde op die school, heeft zijn of haar diploma ontvangen. Voor haar frustrerend en zeker voor ons, want nu hebben we niets waaraan we kunnen zien of doorleren zin heeft. Uit ervaring weten we dat ze niet op een andere school zal worden geaccepteerd zonder haar eindresultaat. Met de Isa-tou malen we uiteindelijk de afspraak om na het weekend samen naar de school te gaan waar ze dit jaar is afgestudeerd. Dit grapje gaat veel tijd kosten bedenken we. Er is altijd wel iets in Gambia dat niet gaat zoals het zou moeten gaan!

Inderdaad, als we op de school aankomen krijgen we het zelfde verhaal te horen. Alle afstudeer leerlingen hebben geen papieren! Dat wordt geen andere school voor haar! Om Isa-tou toch zoveel mogelijk te bieden waar ze in de toekomst nog wat aan heeft mag ze op computer les. Ze start met de basis cursus van typen en daarna mag ze de eerste cursus Microsoft Office volgen. In maart kijken we wel of ze hier in verder kan gaan of dat ze toch haar eindresultaten van haar school nog heeft gekregen.

oktober 2015: Isa-tou gaat haar laatste jaar in van het voortgezet onderwijs, klas 12. Er hangt veel van af hoe ze dit jaar doorkomt. Als ze het goed doet mag ze verder leren voor een beroep. Ze heeft hiervoor al voorbereidend werk gedaan en een school uitgezocht. Of het de beroepskeuze word die ze op het oog heeft blijft afhangen van haar resultaten dit jaar. We hopen dat het haar gaat lukken. Op haar laatste rapport zagen twee onvoldoendes die ze toch moet wegwerken om op die school te kunnen komen. Wel zagen we dat ze uitblonk in koken, dus wie weet hebben we een aankomende Gambiaanse kokkin onder onze studenten.

Het schoolrapport van Isa-tou Corr

september 2014: Isa-tou laat ons een rapport zien waarvan we niet hadden gedacht dat het nog zo goed zou zijn. We hadden ons al helemaal voorbereid op een slecht nieuws gesprek met haar. Als is het geen echt hoogstandje, ze heeft wel degelijk haar best gedaan. Isa-tou is tot nu toe nog gered en blijft op deze school voorlopig.

oktober 2013: Als Isa-tou ons haar rapport laat zien begrijpen we niet dat ze nog op een andere school zal worden toegelaten! ze heeft van de 8 vakken maar 3 voldoendes. Niet te geloven!! Isa-tou heeft voor zichzelf ook al een school uitgezocht, die weigeren we. Onze investering in haar schoolprestaties is niet  van die aard dat we vertrouwen hebben in een redelijk goede afloop. Dit leggen we haar ook uit. Zo een slechte prestaties keuren zelfs onze donateurs niet meer goed. We gaan op zoek naar een andere school voor haar en geven haar 1 jaar de kans. Is het nog zo slecht als nu dan stopt helaas voor haar de sponsoring.

september 2012: Ook voor Isa-tou is dit een belangrijk jaar. Ze rond dit jaar ook, in groep 9, de lagere school af en gaat daarna naar voortgezet onderwijs. Ook zij zal extra naschoolse lessen “verplicht” moeten volgen om een zo’n hoogst mogelijke score te behalen op het landelijke examen. Of dat haar gaat lukken is nog de vraag omdat ze toch een paar onvoldoendes op haar rapport heeft staan. We hopen voor haar dat het wel gaat lukken! Voor Isa-tou en de rest van de familie hadden we het spel Jenga meegenomen.

Isa-tou op het schoolplein van de St Theresia Lower Basic School

september 2011: Isa-tou gaat naar leerjaar 8 van de St Theresia upper Basic School. Isa-tou is een lief meisje dat elke keer weer blij is als ze ons ziet. We verwennen haar dan ook graag met leuke prinsessen frutsels. Deze keer kreeg ze een mooie rode meisjes schooltas waar ze dolgelukkig mee was. Isa-tou is dit jaar ingeschreven in het 8e leerjaar. Na het inschrijven op de school  in kauifin hebben we voor de familie Corr nog een zak rijst gekocht.

september 2007: start sponsoring Isa-tou is een verlegen meisje als we haar leren kennen. Ze gaat naar de St Theresia Lower Basic School en ze zit dan in klas 4.

September 2007