Marie Corr

oktober 2015: Marrie heeft zijn beroepsstudie voltooit aan de Travel en Toerisme school.

In sponsoring: september 2007 (foto 2011)

Oktober 2016: We zijn bij de familie Corr op bezoek geweest. Beide ouders waren thuis. Het gaat goed met Marrie vertelde zijn vader. Hij heeft helaas niet verder kunnen studeren in Rusland omdat de studenten niet het geld hadden voor het opvolgend jaar en ze geen vervolg visa kregen. Om meer mogelijkheden te kunnen creëren in zijn leven is Marrie naar Noorwegen getrokken. Daar woont hij nu bij een nicht. We hopen dat het goed met hem blijft gaan en dat hij van tijd tot tijd van zich laat horen.

oktober 2015: Marrie is klaar met zijn opleiding aan de school van Travel en Toerisme in Gambia. We zijn enorm trots op zijn positief resultaat. Door zijn onvermoeibaar, soms op het drammerige af, doorzettings-vermogen en inzet om het hoogst haalbare mogelijk te halen is hij uitgeselecteerd om een buitenlandse opleiding te gaan volgen. Na behoorlijk wat scepticisme van onze zijde, omdat we zo vaak informatie te horen krijgen van louche praktijken in Afrika die alleen op geld uit zijn, hebben we als stichting na lang aarzelen toch toegezegd hem ondersteuning te bieden. Marrie was uitzinnig van vreugde. Het eerste bericht dat hij ons stuurde toen hij na een hele lange vermoeiende reis op de plaatst van bestemming aankwam was; Het is hier wel heel erg koud … maar 17 graden!!!!

Marrie verblijft voor drie jaren in, Izjevsk de hoofdstad van de autonome republiek Oedmoertië, gelegen aan de rivier de Izj. In Izjevsk bevindt zich een van de beroemdste arsenalen van Rusland, waar Michail Kalasjnikov zijn beroemde AK-47-geweer ontwierp. De universiteit waar hij zijn opleiding volgt is de, izhevsk state Kalashnikov university. Marrie heeft het al heel koud gehad daar en heeft ook, voor het eerst, sneeuw gezien en gevoeld. Hij was daar erg van onder de indruk. We blijven Marrie als stichting voorlopig nog volgen. Marrie is onze eerste student die zijn hele schooltijd bij ons positief heeft afgerond en daarbij zelf deze mogelijkheid om in Rusland te gaan studeren heeft gecreëerd.

In Rusland in de sneeuw 2015

september 2014: Marie heeft het eerste leerjaar goed afgesloten Hij gaat nu voor het tweede jaar Toerisme en Recreatie doen op niveau 3. Deze opleiding heeft hem behoorlijk wereldwijs gemaakt. Hij houd rekening met formulieren die hij nodig heeft om het schoolgeld te betalen. Praat over een portfolio en het belang ervan. En hij communiceert met nog meer respect en beleefdheid. Marie heeft regelmatig contact met ons via het internet en geef aan dat hij als enige in de klas geen laptop heeft. (de laptop van vorige keer was echt heel oud en al snel gecrasht) We kunnen goed begrijpen dat hij met deze opleiding een laptop nodig heeft.

Vanaf het moment dat we thuis zijn hebben we ons voor een laptop voor Marrie ingezet. Met hulp is het gelukt om een goeie laptop mee te geven aan iemand die met de auto naar Gambia rijd. Hopelijk gaat die reis goed en kan hij de laptop over een weekje afleveren. Met veel dank aan Martijn Koolen en Frank Geluk.

Zijn grote trots!!

Oktober 2013: We zijn in een gehuurde auto op weg naar Familie Corr. Marrie heeft al via de post laten weten dat hij de school met goeie resultaten heeft afgesloten. Hij wil graag richting Toerisme en Recreatie verder leren. De school heeft hij al uitgezocht en ook de onkosten voor deze studie heeft hij al voor ons klaar. Het is voor Gambiaanse maatstaven geen goedkope opleiding. Een schooljaar kost al 300 euro. Daar zijn de extra’s die hij nodig heeft bijgeteld. Als verrassing hebben we voor Marrie een oude laptop meegebracht. voor 500 dallasie heeft hij er het juiste programma op kunnen laten zetten. Helaas is de batterij niet meer zo goed dus hij kan er alleen op werken als hij stroom heeft. Verder hebben we hem nog uitgelegd zeker al zijn verslagen op usb op te slaan. Wij wensen hem heel veel succes met het afronden van zijn studie.

Marrie met zijn laptop                                                    Een zak rijst gedoneerd door Jan Snelders

Maart 2013: Marrie corr, nu 18 jaar en in zijn laatste examenjaar. Dit is een zwaar jaar omdat er extra gestudeerd word, ook als anderen kinderen vrij zijn. De kinderen krijgen behoorlijk veel toetsen. Marrie vertelde met een brede lach op zijn gezicht en vol trots dat hij het tussen examen gehaald had. Hij mag de mei-juni examens doen. Geweldig!! Dat betekend dat hij enorm zijn best heeft gedaan en heel hard heeft gewerkt. We hebben met hem gesproken over zijn toekomst, wat hij na deze school wil gaan doen. Hij sprak over een scholing boekhouden. Als hij die ook nog goed afsluit geeft hem dat een kans op een goede baan. Marrie gaat over deze scholing informatie inwinnen en zal die per post ons toesturen.

Marrie Corr

September 2012: Marrie Corr, voorheen gedoemd tot een leven als klein schriel ventje, die halverwege mijn schouders kwam, is nu aan het uitgroeien tot een stralende jonge adolescent. Qua lengte kan Marrie al bijna op mij neer kijken. Het gaat duidelijk goed met hem. Hij lacht veel en maakt op mij een gelukkige indruk. Zijn schoolrapport had hij al enige tijd voor mijn vertrek toegestuurd en het ziet er goed uit. Hij gaat over naar groep 12. Dat is een een belangrijk jaar! Dat jaar worden de kinderen door de school verplicht om veel en vaak te studeren om een zo hoogst mogelijke score te behalen. (deze score houd ook in dat een school zich kan profileren) Na dit jaar gaat Marrie naar beroepsonderwijs. Ik heb hem verzocht zich goed te laten informeren wat mogelijk is voor hem.

Voor Marrie hebben we schoenen gekocht. (verplicht dichte zwarte schoenen voor op school) De schoenen koste 450dal, wat omgerekend 10,20euro is. Hij zei, duidelijk onder de indruk, nog nooit zulke dure schoenen gehad te hebben en gaf me, er duidelijk trots op, een bic smile van oor tot oor!

Sinds dit jaar is familie Corr verhuis naar een andere compound en betalen ze veel minder huur dan voorheen.

Samen met Isa-tou het spel Jenga spelen

September 2011: Marrie heeft het moeilijk met het groot aantal kinderen in de klas maar hij doet goed zijn best. Marrie is wel iets gezakt in positie in de klas. Was hij in het eerste termijn nog 17e van de 78 kinderen is dat in het laatste termijn 25e van de 60 kinderen. We hebben begrip voor zijn klacht. Met 60 kinderen in een klas zitten is ook erg veel. Met 1 onvoldoende, die hij beloofd weg te werken, zijn we heel tevreden over hem. Maar nog meer zijn we tevreden over zijn houding en meedenken als we op bezoek komen en afspraken maken om het schoolgeld te betalen. Marrie gaat naar leerjaar 11 van de Kotu Senior Secondairy school

Mikado spelen samen met Thea

Maart 2011: Marrie doet het goed op school en hij zit nu in jaar 11 en heeft de 17e positie in zijn klas. Dat is een behoorlijk goede plaats. Hij doet goed zijn best en de school resultaten zagen er hoopvol uit. Marrie is in september 2010 naar de Kotu Senior Secondairy school in Kotu gegaan.

September 2007: start sponsoring Marrie is samen met zijn zusje sinds 2007 in de sponsoring. Hij het 3e kind in het gezin Corr van de 6 kinderen. Vader Corr heeft wel werk. Omdat ze hun woonplek moeten huren is er financieel erg weinig ruimte. Daar komt bij dat hun moeder aan een soort reuma lijd. Ze heeft altijd pijn. De kinderen werken allemaal hard mee met koekjes verkopen zodat er wat extra geld verdiend kan worden.

Marrie Corr 2007                                          Marrie Corr 2010. Midden voor naast zijn moeder. Met kinderen uit de buurt