Olimatou Satho

In september was het duidelijk dat ze naar de Ndow school zou gaan. De Methodist school, die haar voorkeur had, nam haar niet aan omdat ze richting science wilde gaan leren maar helaas voor mathematic een 4 had. We kwamen tot de afspraak dat we het schoolgeld en boeken voor de Ndow school zouden betalen voor de eerste 2 termijnen. Het laatste school termijn zou de familie zelf betalen.

De familie heeft, zonder overleg met stichting BINTA, Olimatou ingeschreven op de Methodist school en vraagt nu om geld voor de 2e en 3e termijn. wat ongeveer 8300 dal is. (240,= euro) Het vertrouwen in hun oprechtheid hebben we opgezegd en de sponsoring is gestopt.

Olimatou is het jongste meisje van familie Satho. Omdat haar zus Ida klaar is met school mocht Olimatou haar plaats innemen van de sponsoring.

2007: Onze eerste kennismaking met Olimatou           2010: v.l.n.r. Zusje Ida, Olimatou en halfzus Ramo