Salifu Sanyang

Gestart: september 2014

oktober 2018: We hebben geprobeerd om contact te leggen met Salifu en zijn familie, helaas is dit niet gelukt.

oktober 2017: Salifu laat ons bij aankomst op de compound meteen weten dat zijn Engels is verbeterd. Zo als beloofd overhandigen we hem de beloofde laptop. Hij is er erg blij mee. Na een rondleiding op zijn school en betalen van de nodige boeken en naschoolse studie wensen we hem heel veel sterkte met zijn studie. We hopen allemaal dat hij het goed blijft doen en hierna waarschijnlijk naar de universiteit kan.

oktober 2016: Vorig jaar hadden we afgesproken met Salifu dat hij een lijstje zou maken van de uitgaves die hij gemaakt had. Als we bij hem thuis aankomen heeft hij zijn lijstje niet bij de hand. Zijn broer heeft die in bewaring omdat een oudere broer meer verantwoordelijkheid heeft, aldus Salifu.We geven aan dat hij toch echt afspraken na moet komen. Hij beloofd om de aankomende vrijdag het lijstje naar Kololi te brengen. Op die vrijdag komt hij alsnog de papieren brengen vanuit Kitty met zijn broer.

Salifu zijn Engels is nog niet geweldig en ook op zijn rapport is dit een matig punt. We spreken af dat hij zijn Engels als verbeterpunt gaat zien en dit omhoog gaat tillen naar een Excellent of een V good. Mocht hem dat lukt krijgt hij volgend jaar een laptop van de stichting.

oktober 2015: Ook deze keer is het moeilijk om een ontspannen lach op zijn gezicht te toveren. Hij blijf ernstig kijken. Salifu heeft een goed eind rapport afgeleverd uit klas 9 en gaat nu naar klas 10 op de Bottrop Technical Secondary School en volgt daar Science. (wetenschap) Hij wil graag dokter worden. Maar mocht dat toch niet mogelijk zijn heeft hij nog een tweede optie en dat is leraar worden. Ook op deze school hoeven de ouders geen schoolgeld te betalen maar moeten ze wel voor boeken, uniformen en andere schoolmaterialen zorgen. We hebben hun hierin ondersteund.

Altijd ernstig!

September: 2014: Salifu is een ernstige en ietwat verlegen jongen van zestien jaar. Hij heeft zeven broers en een zusje. Momenteel zit hij in zijn laatste examenjaar van de Upper basic school in het plaatsje Kitty. Dat ligt net iets voorbij de stad Brikama. Dit laatste jaar is een zwaar jaar waar veel extra studie uren geƫist worden om een goed resultaat te behalen in het landelijke examen. Afhankelijk van deze examenresultaten weten we welke richting hij in kan gaan leren.

Dit laatste jaar hoefde zijn moeder, op deze school, geen schoolgeld af te dragen. Wel hebben we hen ondersteund met het boekengeld, nieuwe schoenen en een schooltas voor salifu. We hebben met hen het studie contract doorgenomen en nogmaals de voorwaarde om in de "Van Basis tot Beroep" project te mogen komen. De belangrijkste eis is om geen enkele onvoldoende te hebben op het eindrapport in dit laatste jaar.