Mariama Bah

Mariama wordt persoonlijk gesponsord door: Bestratingsbedrijf Toon Aarts, L. Beelen, Marlies Heller.

In sponsoring: september 2011

Oktober 2018: Mariama Word met het jaar knapper! Een stralende snoet die verlegen kijkt als ze haar Nederlandse schoolspullen in ontvangst mag nemen. OOk Mariama heeft net zoals haar zus Isatou nieuwe uniformen en schoenen gekregen. Ook Mariama zie ik haar moeder helpen tijdens het koken. Het lijkt erop dat ze het vertrek van hun vader naar Italy beter kunnen handelen.

oktober 2017: De schoolresultaten van Mariama zouden beter kunnen maar gezien de gezinssituatie op dit moment hebben we daar niet teveel druk op gelegd. Het is voor ons denkbaar en de kinderen van het gezin zeggen dit ook, dat ze hun vader die nu in Italy is erg missen. Voor nu is het belangrijker dat ze goed in haar vel zit. Volgend jaar kijken we wel weer verder.

oktober 2016: Mariama heeft een mooi rapport. Het gaat in ieder geval beter met haar op school. Helaas kampt ook Mariama met het feit dat haar vader is vertrokken naar Libië om via Italië Europa binnen te komen. Wat het voor gevolg heeft op de kinderen is nu nog niet duidelijk. Hopelijk steekt hij niet de zee over maar keert terug naar zijn familie.

oktober 2015: Mariama is over naar een volgende klas, maar pas nadat haar moeder op het eind van het schooljaar naar de school is gegaan om te vragen waarom haar dochter ineens zo'n slecht rapport had. Volgens de moeder van Mariama was de relatie tussen de leerkracht en haar dochter niet al te best. En kijk aan Mariama heeft enkele dagen later wel een prachtig rapport! Alles is mogelijk! Ze is nu net als haar zusje over naar de 2e klas.

Rechts staat Mariama

september 2014: Mariama is net als haar zus nu van de kleuterschool af en gaat naar de lagere basis school van Bijilo. Ook van haar hebben we nu een rapport gezien dat nog niet veel kan zeggen over wat ze in zich heeft. We houden het in de gaten en proberen hun ouders te stimuleren om hun kinderen ook op de juiste manier te stimuleren.

oktober 2013: Mariama is met stip het mooiste meisje dat we tot nu toe heb leren kennen. Ze zit net als haar zusje Isa-tou in de vierde klas van de kleuterschool en gaat volgend jaar naar basis onderwijs. In het begin kijkt ze wat verlegen in de lens van de camera maar later tovert ze ook een prachtige glimlach op haar gezicht.

Mariama Bah                                                                Mariama links naast haar moeder

Oktober 2012: Mariama doet het, naar zegge van de ouders, ook goed op school, maar net als van haar zusje Isa-tou hebben we ook van haar nog geen concrete resultaten. Pas als zij op de lagere school komt kunnen we resultaten zien. Mariama gaat nu naar klas 3 van de kleuterschool en zal ook volgend jaar naar de lagere school gaan. Voor het gezin was er een grote zak rijst gekocht en een supergrote, heerlijke zoete, watermeloen. Die hebben we gezellig kletsend over het leven in Gambia, allemaal samen opgegeten.

In het midden zitten de twee meisjes Bah in hun klaslokaal

September 2011: Mariama is het 3e jongste kind van de familie Bah. Ze heeft een stralend snoetje en is een innemend kind. Ze zit in de 2e klas van de kleuterschool in Bijilo. Ze heeft 3 oudere broers, een geadopteerd zusje, Isa-tou (is ook in sponsoring) en ze heeft nog een jonger zusje en broertje.