Penda Sanneh

In sponsoring: oktober 2016

Oktober 2018: Penda blijft het bescheiden verlegen maar goedlachse meisje. In Nederland hadden we prachtige schrijfschriften gekregen, telmachines en pennen. We hebben haar blij gemaakt met deze spullen. Voor een meisje uit Gambia heel bijzonder om met deze kleurrijke schriften uit Nederland op school aan te komen. Verder hebben we schoenen en uniformen aangeschaft. Door het veelvuldig gebruik en het wassen van de uniformen en maar een paar schoenen is jaarlijks twee uniformen en schoenen aanschaffen helemaal niet raar.

Oktober 2017: Dit jaar hebben we Penda geholpen met haar uniformen, schoenen, schooltas en een aantal oefenschriften. Het is in Gambia verplicht om in schooluniform en met zwarte schoenen naar school te komen. Penda was weer heel blij dat ze met uniform en zwarte schoenen kon voldoen aan de schooleisen. Ze is een dankbare studente. Ze doet het goed op school. Haar school is een regeringsschool en het leer niveau blijkt daar niet zo hoog te zijn. Penda zit nu in groep 8 en gaat volgend jaar naar de examen klas. We kijken, afhankelijke van haar resultaten, naar welke opvolgende school ze later kan gaan.

oktober 2016: Penda is een behulpzame lieve meid die op de Bakoteh Upper Basic School zit. In het plaatsje Bakoteh. Ze is 12 jaar en wil heel graag naar school. Haar ouders kunnen dit amper betalen. Familie Dibba springt wel eens bij met het aanschaffen van schriften en kleding zodat ze toch naar school kan blijven gaan. We willen haar daarom ook een kans geven en, zoals ze zelf zegt, omdat ik zo graag wil leren.