Basiru Dabo

In sponsoring: oktober 2017

Oktober 2018: Basiru gaat voortaan naar de Kololi Nurcery School, De andere school was ineens verhuist en dan moest Basiru veel te ver lopen en een paar drukke wegen oversteken. Dit was onverantwoord. Nu is Basiru ingeschreven op deze school en hij heeft het er duidelijk goed naar zijn zin. Hij komt onmiddellijk als hij ons ziet naar ons toe en geeft een handje. Zijn vader die met ons mee is gegaan naar de school is duidelijk trots op hem.

oktober 2017:  Basiru is drie jaar en het kleinere broertje van Lamin Dabo. We kennen hun vader al vele jaren uit het contact met het vissersproject. Na afsluiten van dit project merkten we dat hun vader erg worstelde met het onderhouden van zijn twee kinderen. Doordat we een gulle gift hadden gekregen met als doel dit voor een mooi project te gebruiken hadden we besloten dit in de lijn van onze doelen te doen. Het besluit om Basiru naar school te laten gaan komt mede voort uit de oprechtheid die we bij zijn vader ervaren, die met steun van zijn moeder alleen staat in de opvoeding en zorg voor zijn twee kinderen. Basiru gaat vanaf dit jaar naar de Kindergarden kleuterschool bij hem in de straat.