Lamin Darbo

2017: In sponsoring

oktober 2022: Helaas hebben we Lamin niet persoonlijk kunnen ontmoeten. Zijn vader vertelde dat Lamin nog maar net aan het herstellen is van zijn besnijdenis. Lamin moet daarom binnen blijven, uit veiligheid!  De andere kinderen op de compound zijn niet altijd even aardig, legt vader aan ons uit.  We hopen dat we hem volgend jaar weer kunnen ontmoeten.

oktober 2020: Helaas heeft Lamin niet lang kunnen genieten van het naar school gaan vorig jaar. Hij is net als alle kinderen in The Gambia vanaf maart thuis van school in verband met de wereldwijde Corona uitbraak. Onze hulp Ida heeft voor Lamin dit schooljaar weer alle benodigdheden geregeld zodat hij weer wel naar school kan gaan. Hopelijk is zijn achterstand niet te grot geworden. Lamin heeft vanaf het moment van onze sponsoring er twee kleine zusjes bij gekregen.

oktober 2019: Lamin gaat weer naar school. Hij heeft een heel jaar school gemist. Hij en zijn broertje hebben een moeilijke tijd achter de rug omdat er ge-touwtrek was, na de scheiding van de ouders. om de twee kinderen. Nu is de situatie weer wat stabieler. Lamin gaat naar de Islamic lower en upper basic school. Daar krijgen ze ook gewone leerstof en Engelse les. Lamin is een lief kind en is blij dat hij weer bij zijn vader woont.

oktober 2018: We hebben Lamin deze keer niet gezien en hij gaat nu niet meer naar de Kololi Nurcery School. Hij is bij zijn moeder in Katong. Er zijn opvoed complicaties ontstaan tussen de ouders van Lamin en Basiru. De moeder eiste ineens de kinderen op. Ze is er jaren geleden vandoor gegaan en de zorg aan de vader over gelaten. Zijn beide zoons zagen er altijd gezond uit en gingen sinds vorig jaar naar school. Om te bemiddelen in deze zaak moeten de vader en moeder met de kinderen naar Banjul naar de hoofdcommissaris. De hoofdcommissaris heeft vorige keer, eind september, besloten dat ieder één zoon kreeg. Aan Lamin werd gevraagd waar hij wilde wonen en hij koos zijn moeder, mede omdat hij haar zolang niet had gezien, vermoed de vader. Het op gesprek gaan bij de hoofdcommissaris gebeurt 3X. Afgelopen oktober was het besluit om Lamin bij zijn moeder te laten niet verandert. Eind november zullen ze weer naar de hoofdcommissaris moeten en zal er een uiteindelijk besluit worden genomen. De vader van Lamin is er enorm van ontdaan. Wij hopen het beste voor hem.

oktober 2017: Lamin Dabo is 5 jaar oud en het groter broertje van Basiru Dabo. We kennen hun vader al vele jaren uit het contact met het vissersproject. Na afsluiten van dit project merkten we dat hun vader erg worstelde met het onderhouden van zijn twee kinderen. Doordat we een gulle gift hadden gekregen met als doel dit voor een mooi project te gebruiken hadden we besloten dit in de lijn van onze doelen te doen. Het besluit om Lamin naar school te laten gaan komt mede voort uit de oprechtheid die we bij zijn vader ervaren, die met steun van zijn moeder alleen staat in de opvoeding en zorg voor zijn twee kinderen. Lamin gaat vanaf dit jaar naar de Kindergarden kleuterschool bij hem in de straat. Na deze school zal hij naar de Bokateh  school gaan.