Basiru Darbo

2017: In sponsoring:

Bariru Darbo 2022oktober 2022: Basiru ziet er goed uit, beter dan alle laatste kern dat we hem hebben gezien. Op school gaat het ook goed, aldus de vader.Verder is hij erg stil en vind het moeilijk om een glimlach op zijn gezicht te laten zien.

Basiru gaat dit jaar naar klas één! Hij zit nu op de Yunus Sindeeqe Islamic Lower & upper basic school in kololi. Daar leren de kinderen wel Engels maar het niveau is ons niet bekent.

oktober 2019: Het gaat goed met Basiru, hij ziet er beter uit en lacht meer. Hij en zijn broertje hebben een moeilijke tijd achter de rug omdat er getouwtrek was, na de scheiding van de ouders. om de twee kinderen. Nu is de situatie weer wat stabieler. Hoewel de vader wel verteld dat er een jongetje op de compound zijn kinderen nogal kan terroriseren. Basiru is nog niet tegen hem opgewassen. Jammer genoeg!

oktober 2018: Basiru gaat voortaan naar de Kololi Nurcery School, De andere school was ineens verhuist en dan moest Basiru veel te ver lopen en een paar drukke wegen oversteken. Dit was onverantwoord. Nu is Basiru ingeschreven op deze school en hij heeft het er duidelijk goed naar zijn zin. Hij komt onmiddellijk als hij ons ziet naar ons toe en geeft een handje. Zijn vader die met ons mee is gegaan naar de school is duidelijk trots op hem.

oktober 2017:  Basiru is drie jaar en het kleinere broertje van Lamin Dabo. We kennen hun vader al vele jaren uit het contact met het vissersproject. Na afsluiten van dit project merkten we dat hun vader erg worstelde met het onderhouden van zijn twee kinderen. Doordat we een gulle gift hadden gekregen met als doel dit voor een mooi project te gebruiken hadden we besloten dit in de lijn van onze doelen te doen. Het besluit om Basiru naar school te laten gaan komt mede voort uit de oprechtheid die we bij zijn vader ervaren, die met steun van zijn moeder alleen staat in de opvoeding en zorg voor zijn twee kinderen. Basiru gaat vanaf dit jaar naar de Kindergarden kleuterschool bij hem in de straat.