Uitgenodigd door Kiekeboe Luyksgestel

Trots en zeer vereerd zijn we dat Kinderdagverblijf ‘Kiekeboe’ uit Luyksgestel stichting BINTA heeft uitgekozen als goed doel project. www.kinderdagverblijfkiekeboe.com Het goede    doel project duurt van 28 maart tot en met 16 april. Op de laatste dag is door kiekeboe een kleding en speelgoedmarkt georganiseert. En voor de lekkere trek kunt u ( tegen een kleine vergoeding ) proeven van een echt Afrikaanse specialiteit, Chicken-Yassa.

Klik hieronder op ‘lees meer’ en geniet van de foto-impressie

7 april: Het was drie uur in de namiddag en dan is de concentratie van kinderen minder. Dus bedachten we om een iets meer tastbare uitleg te geven. De kinderen mochten gaan ervaren hoe kinderen in Afrika eten. Zo mochten ze in een kringetje op de grond gaan zitten en met hun handen eten. In het begin waren de kinderen wat terughoudend, met handen eten is hier toch heel raar. Maar na de eerste happen was het voor sommigen alsof ze al jaren niets anders deden en zag je ze genieten van een Afrikaanse maaltijd die bestaat uit rijst met maar een heel klein beetje saus.

16 april: De goede doel weken van kinderdagverblijf Kiekeboe werd afgesloten met een kleding en speelgoed markt. Eigenaresse Monique had het binnenterrein gezellig aangekleed met vlaggen en een paar sfeervolle marktkraampjes. De kleding en het speelgoed waren van topkwaliteit. Maar de koekjes, door de kinderen van de kiekeclub gebakken, waren nog het meest geliefd. Alle kinderen mochten na een vrijwillige donatie smikkelen van hun zelfversierde koek met ranja. Ondertussen genoten de ouders van een lekker bakje koffie. Het was een gezellige middag en wij als stichting, hebben alle inspanning die er geleverd is om deze goede doelen weken te organiseren erg gewaardeerd!

Monique en alle medewerkers van Kiekeboe en van Kiekeclub, hartelijk dank!!