Bintou Mballow

In Persoonlijke Kind Sponsoring 2019

Oktober 2019: Bintou Mballow zit met ongeveer 40 kinderen in de klas. De school heeft er meer dan duizend kinderen in totaal over de hele dag verspreid. Er zijn ochtend en middag klassen. Er werken 30 leraren. Bintou heeft het naar haar zin op school. Ze heeft er veel vriendinnen. We hebben gezorgd dat het schoolgeld is betaald, dat Bintou oefenschriften heeft en haar nodige boeken. De uniformen die Bintou had waren nog goed. Daar kan ze tot volgend jaar mee doen.

Volgend jaar gaan we kijken waar Bintou woont en hoe haar leefsituatie thuis is. Een kind dat ineens een sponsor heeft is altijd erg beduusd in het begin vandaar dat we dit proces stap voor stap aanpakken. Eerste stap: kennis maken op school, daar alles regelen m.b.t. persoonlijke informatie enz. tweede stap: kennis maken met de thuissituatie en sponsorcontract doornemen. Op deze manier leren we het kind en familie stap voor stap kennen en scheppen we niet meteen veel te hoge verwachtingen.