Enorme pijn beheerst Ida’s leven

Update 0kt 2019:  Ida had nog steeds nekklachten. Na enig zoeken zijn we bij een Fysiotherapeut terecht gekomen. Deze is met behandelen en oefeningen begonnen. Ida’s spieren zijn flink verslapt na aanleiding van de pijn klachten, wat weer pijn in stand houd. We hopen werkelijk dat dit eindelijk resultaat heeft voor haar en ze klachtenvrij wordt!

Ida Dibba, het meisje dat in november 2017 in Nederland is geweest met het 10 jarig bestaan van de Stichting BINTA, heeft nog steeds erge nek en schouderklachten. We weten niet meer hoe we haar nu nog verder kunnen helpen.

In 2017 is ze door Caroline Schellekens, fysiotherapeut en gediplomeerd in de dry needling techniek, behandeld. Het gaf Ida op dat moment veel verlichting en we hadden gehoopt dat ze op het eind van haar bezoek klachtenvrij zou zijn.

Helaas,… na haar terugkeer in haar eigen land, met de nodige stress en zware lichamelijke taken, zijn de klachten in alle hevigheid teruggekomen. In Gambia is ze daarna nog een tijdje naar een Duitse fysio therapeut geweest. Het mocht allemaal niet baten.

Het is niet voor te stellen wat het met iemand doet om zoveel pijn te hebben. Ze zag het leven zelfs niet meer zitten. Het werd haar allemaal te veel. In Gambia is geen goede pijnbestrijding en medicatie is veel te duur om structureel in te nemen. Als uiterste noodgreep is ze naar een genezer gegaan. Het resultaat: een verminking voor het leven. Als de pijn zo erg is neemt men vlot elk risico en probeer je alles om er vanaf te komen.