In Memoriam: Visser Solo overleden

Een zwarte rand kleurt vandaag onze witte sneeuwwereld. De visser Solo, van ons vissersproject is vandaag overleden.

Als we in Gambia op bezoek waren probeerde we hem ook altijd een bezoekje te brengen. Solo was al enkele jaren ziek en door zijn longproblemen kon hij niet meer aan het strand werken. Het vissen en de zee waren zijn lust en zijn leven, vaak genoeg hebben de andere vissers hem naar huis moeten brengen als hij toch weer naar het strand kwam om te vissen en oververmoeid raakte. Hij leefde in het huis van een oude vrouw en haar gezin. Verder had hij helemaal geen famillie meer. De kapitein Tijan Joof van de boot “Santa Yalla”, heeft met hulp van andere en door geld te lenen er voor gezorgd dat Solo een fatsoenlijke begrafenis heeft gekregen.