Terug thuis na een succesvolle week in Gambia

Solar-waterproject in Busura. Over het gezamelijk Solar-waterproject van ‘Samen Verder’ en stichting BINTA hebben we positieve berichten te melden. Dit Project heeft als resultaat dat er in de toekomst meerdere dorpen kunnen worden geholpen door het oprichten van een Water-Fonds. Voor meer informatie gaat u naar Solar-waterproject.

Zoals altijd op onze reizen zijn we ook deze keer enkele families gaan bezoeken. Familie Cor hebben we in het bijzonder bezocht om te weten hoe het met Marrie Corr gaat in zijn laatste examenjaar en of hij wel op examen mag gaan.  Ook hebben we met hem gesproken over wat hij hierna wil gaan doen.

Er zijn weer families die we erg blij hebben kunnen maken met extra ondersteuning. (buiten stichting BINTA om) Dit kon omdat er enkele vrijgevige mensen in nederland speciaal hiervoor geld hadden meegegeven aan vrienden die deze keer met ons mee zijn gereist. Dit jaar hebben we ook behoorlijk wat sieraden mee kunnen nemen en zijn er een heleboel meisjes en vrouwen blij gemaakt met bling-bling uit nederland. Zelfs voor de allerkleinste hadden we wat leuks meegenomen.

Helaas zijn er ook trieste mededelingen, dit met betrekking tot ons vissersproject. We hebben uitvoerig gesproken met de kapitein en het gaat helaas niet goed met ze.

Voor het bekijken van een foto´s overzicht van deze reis, klikt hieronder op lees meer April 2013

Het Solar- Waterproject en de oprichting van het water fonds in Busura

Naar de markt in Serakunda

Enkele foto´s van blije gezichten die uit onze sieraden vooraad hebben mogen kiezen

Allemaal iets leuks gekregen van Thea en Adrie, helemaal happy!!

Hoe wonen de mensen in Gambia