Mariama Ellen Dibba

In sponsoring: september 2012 – Uit sponsoring oktober 2019

Update oktober 2019: Mariama Ellen Dibba is getrouwd! Twintig lentes jong,  ze koos ervoor om met haar Gambiaanse liefde Modou te trouwen. Als we het van iemand hadden verwacht was het niet van haar! Ze is al die jaren een echte rebel geweest, kon goed leren en onderhandelen als de beste. We wensen haar veel geluk en voorspoed toe in het leven!

oktober 2018: Ellen heeft er een jaar Franse les opzitten en wil hier heel graag mee doorgaan. Ze heeft ondertussen ook een baantje bij een Spaans restaurant dicht bij Kololi. Dit kan ze goed combineren met de Franse les. Haar werktijden zijn van 13uur tot en met 24uur. Dit 6 dagen in de week. Ze krijgt hier omgerekend in euro’s ongeveer 35 euro per maand voor. Voor Nederlandse begrippen onvoorstelbaar. Toch is de familie blij met het extra inkomen. Daar kan de maandelijkse zak rijst alvast van worden betaald.

oktober 2016: Doorstuderen is privé gezien op dit moment geen optie voor Ellen. Ze heeft haar SOS school goed afgesloten. Als tussenoplossing wil ze zich verdiepen in de Franse taal. Ellen is altijd goed geweest in Frans. Ze start met Franse les in januari 2018.

oktober 2016: Ellen Dibba zit nu in het laatste studie jaar, groep 12, van de SOS school. Ze heeft nog steeds het doel om advocate te worden. We hebben haar geadviseerd om hierover al informatie over in te gaan winnen hoe en op welke school ze dan haar vervolg opleiding kan gaan volgen.

oktober 2015: Ellen is nog steeds de prachtigste, iets wat dwarse en soms brutale mooie meid zoals we haar al jaren kennen. Ze gaat nog steeds graag haar eigen gang en wil niet beteugeld worden door haar moeder en-of haar zussen. Wederom geeft ze aan dat ze nog steeds advocaat wil worden. We hebben Ellen ondersteund met een gedeelte te betalen van het eerste school termijn. De moeder van Ellen had het boekengeld betaald en een gedeelte van het eerste termijn.

september 2014: Mariama Ellen wil nog steeds advocate worden. Dit heeft ze ons bij de eerste ontmoeting, zeven jaar geleden, al eens gemeld. Haar doel is onveranderd! Als we haar soms bezig zien, heftig in gesprek met haar moeder, zien we bij haar zeker mogelijkheden om advocate te worden. Ze geeft niet snel op als ze wat gedaan wil krijgen. Haar moeder houd haar goed in de gaten en heeft strikte regels voor haar. Ze mag absoluut niet buiten de compound rondhangen en school en taken in het gezin zijn nu alleen belangrijk, aldus haar moeder. Mariama zit nu op de SOS school. Haar moeder heeft het schoolgeld betaald en wij als stichting hebben Mariama gesteund met het betalen van het boekengeld.

september 2013: Mariama, die door haar familie Ellen wordt genoemd is overgegaan met goede cijfers naar groep 9. Ellen is een niet verlegen of introvert type. Ze heeft haar hart op de tong en zegt vaak wat ze denkt. Van haar moeder horen we dat ze regelmatig ook opstandig kan zijn. Wie weet brengen haar deze vrij westerse kwaliteiten een mooie toekomst. Want in een land als Gambia moet je ook voor jezelf op durven te komen. WE hebben ondersteuning geboden door 1 termijn te betalen.

september 2012: Mariama Ellen Dibba, is een speelse vlotte meid van 14 jaar. Ze gaat dit jaar naar groep 8 van de Seino Junior Secondary School. Mariama heeft nog 3 zussen en 4 broers. Volgend jaar is het voor haar een belangrijk jaar die ze met zo hoog mogelijke cijfers moet gaan afsluiten. Hoe hoger haar cijfers hoe meer mogelijkheden om op een goede school te komen. Groep 9 heeft dan een landelijk eindexamen.