Op bezoek bij onze kinderen en hun families

Op deze reis is onze voorzitter Lisette niet alleen, er gaat een vriendin van haar mee die onze stichting al een geruime tijd een warm hart toedraagt. Zij wilde graag een keer met eigen ogen zien hoe het leven voor de mensen in The Gambia is en wat wij als stichting voor sommige van hen kunnen betekenen

Deze keer nemen we Engelstalige kinderleesboeken mee. Op vorige reizen is opgevallen dat nergens in de huizen leesboeken zijn. We gaan kijken of het mogelijk is om van hier uit meer kinderleesboeken naar Gambia te sturen.

19 maart terug thuis:

Het is een fijne reis geweest, bijna alle kinderen kunnen bezoeken. Behalve Abdulie, het blijft een probleem om hem steeds terug vinden. Hoopelijk gaat dat wel goed in september als het schoolgeld betaald moet worden. Met de kinderen gaat het in omstandigheden goed. Isa-tou had malaria en een akelige wond aan haar voet. Ze had dan ook erg hoge koorts. Op het moment dat wij kwamen waren ze al met de behandeling tegen malaria begonnen. ( Later hebben we via een brief van haar gelezen dat het weer goed met haar gaat. ) Voor een aantal kinderen heeft de vriendin van onze voorzitter een kinderfeest georganiseert aan het zwembad van het hotel. De kinderen werden verwend met frisdrank en hebben heerlijk genoten van de maaltijd op het eind van de dag.

Ook deze reis hebben we de vissers kunnen helpen met een reparatie aan de boot. De onderste planken waren niet meer waterdicht en de boot maakte veel water. De reparatie word gedeeltelijk betaald door gelden van de stichting en een gedeelte verstrekt de stichting als microkrediet.