Riek schildert voor Stichting BINTA

Riek Hendriks, 70 jaar en woont sinds 4 jaar op Kempenhof te Valkenswaard.

Riek heeft in het verleden een CVA ( Cerebrovasculair accident ) doorgemaakt, waardoor ze rolstoel afhankelijk is geworden. Voor Riek is het geen gemakkelijke tijd geweest en het was moeilijk om zich aan haar nieuwe levensstijl aan te passen. Daarom is Riek kort naar haar CVA begonnen met schilderen. Ze schildert vanuit haar gevoel en legt haar emoties in haar creaties. Door creatief te schilderen kan ze positief uiting geven aan haar proces en meteen even heerlijk ontsnappen uit de realiteit.

Op Kempenhof hoorde Riek van Stichting BINTA en omdat ze Lisette Sprengers, de voorzitter van Stichting BINTA, persoonlijk kent was het voor haar snel duidelijk. Ze ging voor het goede doel schilderen. Riek heeft twee geweldige mooie schilderijen ter beschikking gesteld die in de hal van Kempenhof te Valkenswaard hangen.