Van BASIS tot BEROEP

Stichting BINTA mocht dit jaar wederom een project indienen bij Samen Verder Valkenswaard dat ten goede komt aan de ontwikkeling van de kinderen/mensen in Gambia West Afrika.

We hebben ons project deze keer dichter bij het eigen doel “onderwijs” gehouden en ontwikkelden samen: Van BASIS tot BEROEP.

Plan van aanpak:

Door de donatie die Samen Verder Valkenswaard ons dit jaar weer schenkt kunnen wij als stichting vier kinderen in groep 7 à 8 en 2 kinderen die met middelbaar beroepsonderwijs zouden moeten starten het schoolgeld betalen. Belangrijk in dit project is dat de geselecteerde kinderen hun school kunnen afmaken. Ze hebben de garantie om een vak te leren.

In maart van dit jaar gaan we ons voorbereiden en kunnen we misschien al kinderen selecteren. U hoort in de toekomst zeker meer over ons nieuw project!

Ziet u de folder van Samen Verder op uw deurmat vallen. Daar staat ook nog uitleg in over ons gezamenlijk project: Van BASIS tot BEROEP. Als alles goed gaat hebben we eind 2014, in totaal, een zeventien kinderen in sponsoring.

Samen Verder is een organisatie in Zuid Oost Brabant, waarvan Samen Verder Valkenswaard een onderdeel is. Jaarlijks organiseren ze een collecte in de week voor Pasen, waarvan de opbrengst ten goede komt aan kleinschalige en duurzame ontwikkelingsprojecten in Afrika, Zuid-Amerika en Azië. Van de opbrengst wordt 70% afgedragen aan projecten van landelijke partners. De overige 30% wordt gebruikt voor eigen projecten: kleinschalige sociaal economische projecten op het gebied van, landbouw, watervoorziening, gezondheidszorg, onderwijs, etc, ect.