Ondersteuning voor visser Odjo

Oktober 2017: We horen in Nederland, via onze informatie bronnen, dat Odjo na 4 maanden in Kassamas te zijn geweest weer beter is. Als we hem ontmoeten zijn we erg verbaast dat hij zo fit is. In maart dachten zeker hem niet meer terug te zien, zo ziek was hij! Odjo laat ons de kruiden en drankjes zien die hij nu nog steeds moet drinken. Het ziet er vreselijk vies uit! Ook deze keer hebben we boodschappen gedaan voor Odjo en zijn gezin.

Maart 2017: In maart 2017 spraken we elkaar heel even weer en het lijkt nog steeds niet goed te gaan met Odjo. Later horen we dat hij naar Kassamas is vertrokken aan de grens van Senegal. Daar blijken enkele Mariboe’s te zijn die met genezende kruiden werken.

oktober 2016: Odjo, een man die we al jaren kennen als fanatieke visser en harde werker is ernstig ziek als we in oktober in Gambia arriveren. We krijgen het nieuws te horen van de andere vissers. De dag na onze aankomst gaan we boodschappen doen en hem bezoeken. Hij ligt op een matje onder een versleten en ietwat gore slaapzak. Met veel moeite komt hij overeind om ons te begroeten. Zijn bezwete lichaam straalt een hitte af die hoge koorts doet vermoeden. Hij is blij met onze komst en met de etenswaren die we voor zijn gezin hebben meegebracht. Even zijn de zorgen beperkt tot zijn ziek zijn en hoef hij niet te denken aan de levensonderhoud voor zijn gezin.