Een Kerstdonatie van Thea Houbraken

Thea Houbraken, meerdere keren mee geweest naar Gambia en actief voor onze stichting, heeft dit jaar een geweldige mooie kerstactie bedacht. Thea brengt twee keer in de maand een huis aan huis boekje rond in haar eigen woonplaats. Op het eind van elk jaar mag er een nieuwjaarswens worden overhandig en mag er een vrijblijvende gift worden ontvangen. Thea heeft haar gekregen giften aan stichting BINTA geschonken, met als specifiek doel;

De 15 vissers van ons visproject te ondersteunen.

Deze gift kwam goed uit omdat we twee weken eerder bericht hadden gekregen uit Gambia dat de vissers een ongeluk op zee gehad hadden. Ze waren op een stuk rif terecht gekomen en daarbij is de boot omgeslagen. Gelukkig zijn er geen vissers gewond geraakt of, wat zelfs heel makkelijk kan, verdronken! Er was wel schade aan de boot en helaas ook aan de buitenboordmotor.

Door deze schenking van Thea kunnen de vissers snel de nodige reparaties doen en weer snel gaan vissen.